Naczepa eStream napędzana jest energią elektryczną, więc wiąże się z mniejszym ciągnięciem (i paliwem).

Samochody kempingowe i przyczepy ciągnione nie mają reputacji najbardziej zaawansowanych technologicznie układów napędowych lub najbardziej przyjaznych dla Ziemi. Bez względu na to, czy jest to siodło, przyczepa holowana, czy duży przerobiony autobus klasy B, prawdopodobnie zostaniesz obarczony szarym pudełkiem w neutralnym kolorze z beżowymi zawijasami z tyłu i po bokach, co nie jest zwiastunem nowej elektroniki , zielona era motoryzacji. Ponieważ firmy nadal koncentrują się na ekologicznej wydajności we wszystkich aspektach podróży, firma  Thor Industries  próbuje rozwiązać ten problem. Thor, firma macierzysta Airstream, właśnie pokazała dwa obiecujące pojazdy koncepcyjne, których celem jest bezpośrednie zmniejszenie emisji i ułatwienie życia przyczepy. Jeden to całkowicie zelektryfikowany pojazd rekreacyjny (RV), a drugi to zelektryfikowana przyczepa kempingowa.

Pierwszy nietoperz to Thor Vision Vehicle, zelektryfikowany przerobiony van RV, który wykorzystuje zelektryfikowaną platformę Thor Technologies. Koncepcja wydaje się być oparta na przekrojowym Fordzie Transicie, tylko z dziwnym, nie-Fordowym wnętrzem. Mimo to platforma musi znacznie różnić się od Forda E-Transit, ponieważ Thor twierdzi, że 300-milowy zasięg z baterii o nieujawnionych rozmiarach, obok ogniwa paliwowego. To daleko od zasięgu 124 mil od znacznie lżejszego i mniejszego E-Transit. To fajna koncepcja, ale druga koncepcja Thora jest jeszcze bardziej interesująca.

Dowiedz się więcej o innowacyjnych koncepcjach elektrycznych kamperów firmy THOR: thorindustries.com/ovation

Koncepcja Airstream eStream może po prostu zmienić całą grę zwiastunową. Ostatnim razem, gdy cokolwiek holowałem, zostałem nagrodzony niskim dwucyfrowym zużyciem paliwa, ponieważ mój pojazd holowniczy pracował ciężko jak cholera, aby wnieść dodatkowe 5000 funtów. Byłem szczery o tym, jak mój pojazd holowniczy zmagał się z podjazdami , a silnik wyścigowy wypił paliwo. Airstream powiedział, że wyciszył ten hałas i zainstalował silnik elektryczny na w pełni zelektryfikowanej platformie. Silnik może napędzać oś przyczepy, co pomaga holować pojazd i sprawia, że ​​jest on bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa i mocy.

W skomputeryzowanym demo Thor zademonstrował, że przyczepą można również sterować zdalnie bez podłączonego pojazdu holowniczego. Pozwala to na łatwe manewrowanie wokół kempingu lub na podjeździe. Koncepcja  przyczepy eStream  jest w komplecie z panelami słonecznymi i aplikacją, która obiecuje ułatwić znalezienie stacji ładowania na kempingu. System podwójnego akumulatora przyczepy zapewnia motywację dla przyczepy i energię elektryczną dla pasażerów. 

Obie koncepcje są częścią nowego nacisku na zrównoważony rozwój ze strony giganta branży RV. Obie platformy zostały opracowane przy pomocy wielkich nazwisk, takich jak ZF i Roush. W tej chwili są to nadal koncepcje, ale są to jedne z najbardziej innowacyjnych elementów technologii kamperów i przyczep od czasu GMC Motorhome. Obie koncepcje są obecnie prezentowane na 2022 Florida RV SuperShow.

Dodaj komentarz

Previous post Jak DOT chce zapobiec tysiącom ofiar śmiertelnych wypadków drogowych
Next post Ta mała firma taksówek powietrznych właśnie dostała duże podwiezienie od Boeinga